Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Union poistovna bratislava maps.png
Foro: ilustračné, maps.google.com
2. novembra 2021 Zdravotné poisťovne od Zdravotnickespravy.skSITA

Poisťovňa Union podala podnet na ÚDZS pre podozrivé machinácie s prihláškami

V jednom prípade bolo späťvzatie dokonca podané osobou, ktorá v čase podpisu už ani nežila.

Zdravotná poisťovňa Union podala podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) pre podozrivé machinácie s prihláškami.

Poisťovňa zaznamenala obrovské množstvo požiadaviek na storno prihlášok, ktoré do poisťovne nikto nepodal. Informovala o tom v tlačovej správe hovorkyňa poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová.

V priebehu pár dní pred koncom prepoisťovacej kampane nám bolo hromadne doručené veľké množstvo späťvzatí prihlášok na zmenu zdravotnej poisťovne. Celkovo išlo o takmer 9 800 kusov. Boli sme však veľmi prekvapení, keď sme zistili, že len minimum z nich sme dokázali spárovať s podanými prihláškami na zmenu zdravotnej poisťovne, ktoré evidujeme v našich databázach. Relevantných bolo nakoniec len 1 766 späťvzatí,” vysvetlila riaditeľka sekcie zdravotného poistenia v Unione Elena Májeková.

Výsledky prepoisťovacej kampane

Dodala, že mnohé doručené späťvzatia boli dokonca vypísané rovnakým typom písma, týkali sa osôb z rovnakej obce a boli doručované v jednej a tej istej obálke.

V jednom prípade bolo späťvzatie dokonca podané osobou, ktorá v čase podpisu už ani nežila. Vedenie poisťovne sa preto domnieva, že išlo o koordinovanú činnosť s cieľom ovplyvniť výsledky prepoisťovacej kampane.

Vyjadrenie ÚDZS

ÚDZS pre agentúru SITA potvrdil, že v predmetnej veci eviduje viacero podnetov. „Odhadujeme, že duplicitne podané prihlášky budú niekoľkonásobné v porovnaní s minulosťou,” uviedla hovorkyňa úradu Monika Hudecová.

Podané prihlášky na zmenu poisťovne, ako aj žiadosti o ich späťvzatie a podstatu opísaného problému ÚDZS aktuálne spracúva a preveruje.

Po finálnom spracovaní dát prepoistenia v zákonnej lehote, ktorá je do 20. novembra, sa úrad vyjadrí, či mohlo dôjsť k podvodom alebo nekalému druhu koordinovanej činnosti. Ak úrad zistí pochybenie, využije všetky zákonné možnosti na nápravu,” dodala Hudecová.

K téme

Bezplatné novinky z Zdravotnickespravy.sk raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.